نگاهی به ویندوز 8: رسیدن برنامه‌ها به مرز 13000
<-PostCategory-> // 19:10 - چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:,

نگاهی به ویندوز 8: رسیدن برنامه‌ها به مرز 13000

 

در 8 روز اخیر نزدیک به 2900 برنامه جدید به بخش ویندوز 8 در ویندوز استور اضافه شده تا تعداد برنامه‌های آن به نزدیک 13000 عدد برسد. البته اینها تعداد برنامه‌های موجود برای همه زبان‌ها و مناطق است. 

با وجود این افزایش، سرعت رشد نسبت به قبل کاهش یافته. تا قبل از عرضه ویندوز 8 نرخ رشد روزانه 500 اپلیکیشن بود ولی هم اکنون به 362 برنامه در روز کاهش یافته. 

هر چند این عدد فوق العاده نیست ولی چنانچه توسعه دهندگان با همین سرعت به کار خود ادامه دهند ماهانه 10 هزار برنامه اضافه خواهد شد و تا آخر سال تعداد کلی به 30 هزار برنامه خواهد رسید که هر چند حتی در مقایسه با 120 هزار اپلیکیشن ویندوز فون کم به نظر می‌رسد ولی آمار خوبی برای یک پلتفرم نو پا است. 

در اینجا بیشتر بحث کیفیت مطرح می‌شود. گروه WinAppUpdate که به نوعی سخنگوی غیر رسمی ویندوز استور شده، می‌گوید که تعداد برنامه‌های درخشان خیلی کم است حال آنکه با توجه به فروش میلیونی ویندوز 8 و تمام شدن موجودی انبار سرفیس RT انتظار می‌رود مایکروسافت روی کیفیت برنامه‌ها تمرکز بیشتری داشته باشد تا فروشگاه به نسبت کوچک ویندوز استور، پر از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های درخشان با سطح کیفی بالا شود. 

مایکروسافت برای ترغیب توسعه دهنگان به نوشتن برنامه برای پلتفرم ویندوز 8، به هر کدام یک سرفیس، یک لومیا 920 و 100 گیگابایت فضای اَبری در اسکای درایو می‌دهد تا کار را شروع کنند. ولی باید دید آیا توجه‌ها به سمت ویندوز 8 جلب می‌شود و سرعت رشد برنامه‌ها برای رابط مدرن آن که پر از کاشی است فزونی می‌گیرد یا خیر. فعلاً‌ که به نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان بیشتر به ویندوز فون 8 روی خوش نشان داده‌اند. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->